torsdag 27. september 2012

Læringsoppdrag

I dag er lærerene på studietur så vi har fått et læringsoppdrag som går ut på å ta bilder av noe innen disse kategoriene: lys, vann, venner, selvvalg tema og komposisjon. Jeg har valgt kategorien: selvvalgt tema, og da har jeg valgt å ha fjell/natur som tema.

Jeg tok disse bildene når jeg var på hytta i Sogn.


Dette er bilde av Jostedalsbreen, grunnen til jeg valgte å ta dette bildet var fordi man ser at breen har trekt seg tilbake. På bildet ser man et stein skred som går samme vei som den ene armen på breen som er på dette bilder, og det skaper et slags mønster. Fargene synes jeg også er veldig fine sammen, det er hvit, grått, litt grønt mellom stene og en fin blå himmel. Her har jeg bruk ISO 200 og en lukkertid på 1/1000 dels sekund. 


Her ser man også Jostedalsbreen men fra en helt annen vinkel. Det er grønne fine sletter med noen små røde setrer gjør bildet harmonisk. Fjellene passer fint inn med den hvite breen oppå med en fin klar himmel. Her har jeg bruk ISO 200 og lukkertid 1/500 dels sekund. 


Dette bildet tok jeg rett utenfor inngangsdøren på hytta vår. Her ser vi rett inn til enden av Sognefjorden, Det høye fjellet innerst i bilde med snø på er i interessepunktet. De andre fjellene rundt peker på en måte inn mot fjellet som er innerst i bildet slik at det blir i interessepunktet. Her har jeg bruk ISO 160 og lukkertid 1/80 dels sekund. 

Alle bildene er tatt med kamera Nikon D90. 

- Malene Beate

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar