torsdag 13. desember 2012

Beste bilde

Jeg syntes egentlig det var litt vanskelig å velge beste bildet. Grunnen til at det var dette jeg falt på er fordi jeg syntes det ble så fint når Karoline ble så hvit i huden! Det er det beste portrett bildet jeg noen gang har tatt, fokuset er kjempe bra, det ligger i ansiktet noe som er meningen. Bakgrunnen er ganske mørk og det dette gjør at Karoline blir ekstra fremhevet i bildet. 

Dette skrev jeg om bildet i innlegget under: 

Ideen bak bildet fikk jeg fordi vi skal ta portrettbilder. Jeg tok bilde av Karoline i parallell klassen i skolegangen. 

Hun er sånn ca. plassert midt på bildet. Men fordi hun er så lys i huden (litt Snehvit hud) og alt rundt henne er mørkt gjør det at vi ser først ansiktet hennes. Siden fokuset er i fjeset så legger vi merke til ansiktstrekkene hennes. En veldig bra komposisjon. 

Lyset på dette bildet er jeg kjempe fornøyd med! Bak meg er det et stort vindu, så lyset kommer i fra det! Og fordi Karoline er så lys i huden lyser hun og lyset blir enda bedre. 

Jeg har brukt kamera: Canon EOS 50D 
ISO: 1000
Blender: f/1,4 
Lukker: 1/1250

Fotoet er ikke redigert.

Malene Beate

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar